Obserwatorzy

niedziela, 28 sierpnia 2011

Rosół

     



            Oj, pamiętam, jak sceptycznie podeszłam kiedyś do rosołu z Thermomixa. Zastanawiałam się, jak to możliwe? Czytałam ten przepis i wątpiłam. Aż pewnego dnia stwierdziłam, że muszę i to spróbować. Byłam trochę w szoku, bo okazało się, że rosół jest pyszny, taki klarowny, esencjonalny i jest go dla mojej czteroosobowej rodziny dużo. Zjadamy po talerzu z makaronem i jeszcze dokładka, jeśli ktoś ma ochotę. Najczęściej jednak zostaje mi na drugi dzień, no i wiadomo...robię wtedy pomidorówkę (pomidorki, śmietana). Bardzo lubię ten rosół. Gotuję go zawsze z wielką przyjemnością. Lubię, kiedy zdobędę świeże mięsko, ładne i z pewnego źródła.  Można oczywiście modyfikować sobie ilość i rodzaj przypraw, mięsa, warzyw. Ja jednak gotuję ściśle według przepisu podanego w książce.
          Wyjątkiem są dni, kiedy mam dużo gości. Wtedy w ruch idzie duuuży gar ;-) Zanim kupiłam sobie Thermomix (ponad 4 lata temu), mój tradycyjny rosół, taki w wielkim garze, składał się z tych samych produktów. Jest jednak różnica w smaku. I choć wszyscy twierdzą, że robię pyszny rosół to ja i tak wolę ten z Thermomixa. Jakoś tak łatwiej i szybciej wszystko idzie:-)  Mogłabym robić go częściej, bo domownicy się domagają, ale jest tyle pysznych innych zup... Zresztą, moja rodzinka nie wyznaje zasady, że jak niedziela to koniecznie rosół. I całe szczęście! Dziś jednak był, jak znalazł po powrocie z Młodzieżowych Mistrzostw Świata w łucznictwie, które się odbywają w naszej Legnicy. W sumie dziś był ostatni, siódmy dzień. Przepiękna impreza. Moje córki były zachwycone, bo same strzelają z łuku od jakiegoś czasu.

      A oto przepis na rosół:

  • 300-400 g kurczaka (udka lub co, kto lubi)
  • 10 g selera
  • 20 g pietruszki
  • 40 g marchwi
  • 30 g cebuli
  • 30 g pora
  • 1,5 litra wody (ja daję trochę więcej)
  •  2 kostki rosołowe (1 drobiowa, 1 wołowa)
  • 1 łyżeczka przyprawy uniwersalnej
  • 1 liść laurowy
  • 3 ziarna ziela angielskiego
  • 6 ziaren pieprzu 
Wykonanie:

  • do naczynia wlać wodę i dodać kostki rosołowe
  • do koszyczka włożyć mięso, posypać je przyprawą uniwersalną, ułożyć na wierzchu jarzyny i przyprawy
  • koszyczek włożyć do naczynia, przykryć miarką MT, gotować 1 godz., temp. 100 stopni, obr. poz. soft , ale po zagotowaniu zdjąć miarkę MT z pokrywy


                                                                                                                       Smacznego:-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz, cieszę się, że jesteś i... zapraszam ponownie:-)